2008. április 15., kedd

"Super Lather" - avagy a "szuperhab"

Az "old school" borotválkozás kedvelőinek körében van egy fogalom, ami időről időre felbukkan: "super lather". Ezt a kifejezést talán - kis ügyetlenséggel - "szuperhabra" lehetne fordítani. Egy kétkomponensű "jelenségről" van szó, ami úgy keletkezik, hogy borotvaszappant borotvakrémmel vegyítünk. Jól hangzik, mi?! ;-)
Korábban, a kispad oldalon, említettem már, hogy van egy szappanom, amiből nem tudok tisztességes habot (ki)verni. Úgy gondoltam, tökéletes alanya lesz az első "sp" kísérletnek. Fogtam hát a Kent szappant, és a szokásos előkészület - meleg víz locsolása a tetejére, hogy puhuljon - után nekiestem a pamaccsal, és igyekeztem alaposan feltölteni. Egy percnyi alapos körzés után úgy ítéltem, megfelelően telített a borotva. Ekkor fogtam a Lavera borotvakrémem, és nyomtam a pamacs közepébe egy fél adagnyit - mármint a felét annak, amit egy alap borotválkozásnál elhasználnék. Majd nekiestem a vad verésnek a bögrémben, időnként finoman mártogatva a pamacs hegyét a meleg vízbe. Nem telt bele sok idő, és a megszokott habképződés helyett "robbanásszerű" reakció játszódott le kis bögrémben. Az "elegy" egy ponton sűrű, tömény habbá "robbant". Na, Ez az, amit az "öreg rókák" a fent említett névvel illetnek.
Azonnal neki is fogtam a pamacsolásnak, borotválkozásnak. Örültem, hogy valahogy csak sikerült tisztességes habot varázsolnom a Kent szappanból is - igaz, csak némi segítséggel. Különösebb különbséget nem tapasztaltam borotválkozás közben az eddigi habokhoz képest. Viszont, egy-egy habosítás után alaposan kezet kellett mosnom, mert féltem, hogy kiesik a kezemből a borotva, olyan csúszósak lettek az ujjaim a habtól. És éppen ez a "szuperhab" lényege: semmihez sem fogható síkosság!
Nagyon érdekes élmény volt, és azt hiszem holnap is kipróbálom. Igyekszem majd jobban odafigyelni, hogy van-e tényleges különbség a "szuperhab" és a sima hab között - készítek majd egy-két képet is.

---

Ma reggel készítettem egy kis képes illusztrációt is a témához:

A két komponens


Előkészület - a borotvaszappan áztatása,




a pamacs feltöltése,


és hozzáadjuk a borotvakrémet,


majd elegyítjük a komponenseket - a "robbanás" előtt


és "berobbant"


na, ezt nevezem én habnak! :-D

Nincsenek megjegyzések: