2008. április 10., csütörtök

Próbakör - avagy első alkalom a Slimmel


Vasárnap vettem a bátorságot, és kipróbáltam a Slimet, amit a bolhapiacon szereztem, és már korábban megtisztogattam. A kísérlet azért is volt különleges, mert szinte minden összetevője új volt - kivéve a pamacsom. Derby pengét tettem a Slimbe, GFT Sandalwood krémet és skin foodot használtam, valamint egy kis sandalwood kölnit utána - ami szintén a minta pakkal érkezett -, csak hogy lenyűgözzem a Kedvest. :-P
Az első kihívást, mindjárt az elején, az jelentette, hogy hanyasra is állítsam a borotvát. Mielőtt betöltöttem volna a pengét, egyes fokozatra tekertem (ez a leggyengédebb), és betettem a pengét. Miután teljesen zárt állásba csavartam, úgy ítéltem, hogy a pengének ez túl gyengéd. Engedtem hát a szorításon - megjegyzem, az állítható Gillette borotváknál lazítani kell a záron, hogy "váltani" tudjunk -, feljebb tekertem eggyel, és újra visszazártam. Ám, még ez a fokozat sem tűnt "biztonságosnak", így végül a hármas fokozatnál állapodtam meg.
Miután ezzel megvoltam, jöhetett a szokásos előkészület - pamacsáztatás, meleg törülközős szőrpuhítás -, azzal az eltéréssel, hogy a hab felvitele előtt bekentem az arcomat egy kis skin fooddal. A GFT borotvakrém ezúttal is gyönyörűen habosodott, és egyszerűen imádtam az illatát - amit a kölni használata később csak fokozott. A megszokott módon pamacsoltam - gyengéd, körkörös mozdulatokkal, többször végigmenve egy-egy területen, és mindezt néhány percig -, és miután elsimítottam a habot, jöhetett az első kör. Már az első húzásnál éreztem, hogy ez egy kiváló minőségű, nagyon éles penge. Finoman sercegett a szőr a borotva alatt, nem hagyva hátra mást, mint tükörsima bőrt. Az első WTG (szőrirányban) kör után jött a második - ami talán fölösleges is volt, de én ezt a rutint szoktam meg -, majd megálltam egy kicsit. Jól működött a szerkezet, de valahogy mégis túl gyengédnek ítéltem. Úgyhogy, egy fokozattal feljebb tekertem, és jött a harmadik kör, ATG (szőriránnyal szemben). Azt hiszem, ezzel a húzásommal megtaláltam a számomra ideális fokozat - ami a Slimen a négyes.
A képem tükörsima volt, és teljesen irritáció mentes. Összvissz két helyen volt pöttyvérzésem, de ezzel könnyedén elbánt egy kis timsó, valamint a hideg öblítés, ami mindig követi az utolsó kört. Ezután jöhetett ismét a skin food, amit körkörös mozdulatokkal finoman belemasszíroztam az arcbőrömbe. Most elmaradt a korábban tapasztalt, pillanatnyi égés érzet - amit azóta az Astra agresszívabb természetének tulajdonítok -, helyette kellemes hűsítést tapasztaltam, és szinte éreztem, ahogy a bőröm megnyugszik, hidratálódik.
Végül, miután felszívódott a skin food, kentem még magamra néhány csepp kölnit is, a teljesség kedvéért. Egyszerűen imádom a sandalwood illatát - és ezzel, szerencsémre, nem vagyok egyedül.
Összegezve: a Slim egy jól súlyozott, kiválóan manőverezhető borotva, amit állíthatósága tesz überelhetetlenné - habár, a Fat Boyt még nem próbáltam. A Derby pedig az eddigi legjobb penge, amit próbáltam; igaz a Feathert még nem volt időm kipróbálni. A koronát a vasárnap reggelre a GFT tette fel első osztályú termékeivel, amiken szinte érezni a hosszú évek tapasztalatát és professzionalizmusát.

Jelenleg három borotvám van rotációban, így még nem tudom, pontosan miről írok majd legközelebb. Igaz, ebből az Astra hamarosan "körútra" megy... de erről majd holnap írok bővebben. ;-)

Nincsenek megjegyzések: