2008. május 2., péntek

Olíva olaj mint preshave?

Régen nem jutott már elég időm, hogy bejegyzést készítsek - ezért elnézéseteket kérem. Most azonban, hogy itt a hosszú hétvége, pótolni fogom az elmaradást. Kezdjük is mindjárt a legutóbb feldobott ötlettel: olíva olaj mint borotválkozás előtti balzsam - avagy preshave.

A preshave feladata a bőr, illetve a szőrzet előkészítésének a fokozása. Normál esetben ugyanis elegendő a "gőzölt" törcsis puhítás. Vannak azonban olyan bőr- vagy szőrtípusú emberek, akiknek ez nem elég, a gondos előkészítés ellenére is felpattogzik, irritálódik a bőrük. Általában nekik szokták ajánlani a preshavet.
Elsőre furcsának tűnt a gondolat, hogy az általában salátákhoz használt extra szűz olíva olajat a képemre kenjem. De, mint már korábban írtam, a teszter nem válogat, hanem fejest ugrik a mélybe. Én is így tettem.
Gondos előkészítés után, még a hab felvitele előtt, cseppentettem egy kevés olajat két ujjamra, és körkörös mozdulatokkal elkentem az arcomon, belemasszíroztam a bőrömbe. Ezután vittem fel a habot, és kezdtem a rutin köröket. Az első alkalommal nem tapasztaltam semmi különöset, a penge sem csúszott jobban, az eredmény is a megszokott volt. Az igazi rádöbbenést a második alkalom hozta el. Ekkor egy kicsit másképp alkalmaztam az olíva olajat. Miután bemasszíroztam a bőrömbe, gőzöltem még egy kicsit az arcom - úgy két-három menetig - a meleg törcsivel. Majd hab és borotva. Az igazán megdöbbentő a borotválkozás vége volt: semmi vágás, semmi irritáció! De semmi! Ez volt a nagy reveláció pillanata. Az olíva olaj ugyanis, valahogy rugalmasabbá teszi a bőrt, illetve talán nyugtatólag hat rá. Így történhetett, hogy a kifejezetten agresszív utolsó köröm után sem véreztem, sőt, még az after shave sem csípett - egy picit sem.
Hogy mi a tanulság? Tessék kipróbálni az extra szűz oliva olajat mint preshavet, és nem lesz kétséges. Tuti befutó és 100% természetes! ;-)

u.i.: Kíváncsi vagyok, vajon a mandula olaj is hasonló eredményt produkálna?

Nincsenek megjegyzések: