2008. május 30., péntek

Lux borotva - avagy a lengyel Tech

Nem is olyan régen, egy angol kollégával való eszmecsere közben került szóba a lengyel gyártmányú Lux borotva. Az ánglius állította, hogy ezek vannak olyan jók, mint a Gillette Tech borotvák. Gondoltam, ezt nem hagyhatom ki. Amúgy sem volt még régi típusú, háromrészes borotvám. Felkerestem hát egy lengyel fickót, és berendeltem tőle egyet.

Úgy egy héten belül meg is érkezett; jöhetett hát a teszt. A sztorihoz hozzátartozik az is, hogy egy Csehországban élő barátom küldött nekem néhány csomag régi típusú pengét - amin csak három luk van -, és ezeket már régóta ki akartam próbálni. Elsőnek azonban a jól bevált pengékkel kezdtem a tesztelést.
Az összeszerelésnél mindjárt adódott egy kis komplikáció. Hozzá voltam szokva ugyanis, hogy elég a nyél alját megcsavarnom, és az mindjárt nyit-zár. A háromrészesek kicsit komplikáltabbak, persze nem sokkal, de mégis szokatlan volt. A szétszedéshez ugyanis az egész nyelet le kell csavarni, majd a két részből álló fejet szét kell szedni - e kettő közé kerül a penge. A felső részre kell helyezni a pengét úgy, hogy mindenhol passzoljanak bele a kis peckek, majd rá kell helyezni a fej alsó részét, és már lehet is csavarni rá a nyelet. Nekem a fej fixen tartásával volt mindig a legnagyobb problémám. A hosszú oldalon nem foghatom, mivel ott a penge, és a keskeny oldallal kapcsolatban is azt tapasztaltam, hogy hiába életlen ott, a penge elég vékony ahhoz, hogy erős szorításra a bőrbe vágjon - kezdetben nem is értettem miért sebes mindig a hüvelykem. A legbiztosabb fogás a fej alsó részén található két pecek, amit két ujjal meg lehet támasztani, és így szorosan zárható a szerkezet. Nem olyan komplikált, mint amilyennek hangzik, de eltartott egy ideig míg rájöttem és megszoktam - hozzá voltam szokva a pillangózár kényelméhez.

Előre fel voltam rá készülve, hogy a Tech-hez hasonlóan ez agresszívabb borotva, mint amiket eddig használtam. Ez az első alkalommal meg is mutatkozott. Néhány problémás helyen, ahol a Gillette-jeim kegyelmezni szoktak "vétkes fejemnek", a Lux nem kegyelmezett. No, nem kell súlyos sebekre gondolni, de kisebb vágások, pöttyvérzések azért akadtak. Viszont, ennek köszönhetően fény derült a technikám néhány hiányosságára, hibájára. Vagyis, ez a borotva olyan mint egy jó tanító: szigorú, de igazságos. Büntet, ha az ember rosszul csinál valamit, és jutalmaz, ha jól. Egy másik érdekessége a Luxnak, hogy ebben a borotvában még a kevésbé éles pengék is élesebbnek hatnak. Ez az agresszívabb kiképzésnek köszönhető - a szög, amiben a pengét tartja, a penge és fej közötti hézag, a fej geometriája, stb. Éppen ezért, az ilyen típusú borotvákat az erősebb, sűrűbb szőrzettel megáldott férfiaknak szokták ajánlani.

Én összességében meg vagyok elégedve ezzel a kelet-európai koppintással. Véleményem szerint kiváló borotva kezdőknek, mert aki ezen tanulja meg, hogyan kell régi darabokkal borotválkozni, azt nem érhetik meglepetések a későbbiekben. A technika ugyanis sokat számít ennél a borotvánál. Ha jól csinálja az ember, BBS, ha valahol nem stimmel a technika, figyelmeztet.
Éppen ezért, úgy gondoltam, összeállítok 3 kezdő szettet, azoknak, akik bele kívánnak kóstolni a retro borotválkozás örömeibe. Egy szett egy Lux borotvából, 3 csomag pengéből, és a képen is látható 3 borotvakrém mintáiból, valamint egy kezdő sörte pamacsból áll. Ha valakit érdekel a kezdő szett, dobjon meg egy e-maillel.

Nincsenek megjegyzések: